Onderdeel van KVT.nl    
  MOTOREN             ONDERDELEN             SERVICE             OVER ONS             NIEUWS             CONTACT    
           
         
   
 

Stage V

   
         
   

Enige tijd geleden introduceerde Perkins zijn range Stage-V motoren die voldoen aan de laatste emissie eisen. Het afgelopen jaar hebben wij veel vragen ontvangen over deze nieuwe motoren. Daarom zullen wij onderstaand wat meer uitleg geven over onze nieuwste motoren!

Wat betekenen de emissienormen voor een motorfabrikant?
De huidige emissienorm EU Stage-V die geldt voor industriële motoren, verplichten motorfabrikanten om de door een motor geproduceerde stikstofoxiden en fijnstof drastisch te verminderen in vergelijking met een equivalent van een Stage-0 motor.

De technologie die Perkins gebruikt zorgt ervoor dat de motoren overal ter wereld aan de normen voldoen. De dieseloxidatiekatalysatoren, roetfilters, selectieve katalytische reductie, serie-turbo's, uitlaatgasrecirculatie, hoge druk common-rail brandstofsystemen en ammoniakoxidatiekatalysatoren leveren hoogwaardige prestaties met verminderde motoremissies.

Maar wat houden deze technologieën in en wat is de invloed van deze strengere emissienormen op de motor? Wij leggen het je uit!

Hoe kan de technologie ons helpen?
Er is binnen KVT veel kennis van de verschillende systemen, wat ons in staat stelt om voor uw toepassing het juiste systeem te selecteren en hierdoor te voldoen aan de verschillende emissienormen in de wereld. Hoewel het voldoen aan Stage V (Europa) en Tier 4 (Amerika) emissienormen het primaire doel is van ons technologieaanbod, zijn er door het toepassen van de Perkins motoren met nabehandelingssystemen nog een aantal extra voordelen waaronder:

•    Verbeterde brandstofefficiëntie
•    Hogere vermogensdichtheid
•    Verlengde service-intervallen
•    Minder uitstoot

Perkins heeft de keuze gemaakt om bijna alle motoren in de Stage-V range uit te rusten met één van de eerder genoemde systemen of een combinatie ervan (DOC,DPF,SOC,etc.)! Maar wat houden deze technologieën in en wat is de invloed van deze strengere emissienormen op de motor? Wij leggen het je uit!

DOC = Diesel oxidatiekatalysator
De dieseloxidatiekatalysator (DOC) vermindert fijn stof, waarbij zowel kooldioxide als koolwaterstoffen worden omgezet in kooldioxide en waterdamp. De DOC optimaliseert ook de verhoudingen van stikstofmonoxide en stikstofdioxide voor zowel passieve regeneratie van roetfilters als de optimale omzetting van stikstofoxiden in selectieve katalytische reductie. Onze DOC's zijn eenvoudig te installeren, te onderhouden en vereisen geen extra controles van de machinebediener.

DPF = Roetfilter
Het dieselpartikelfilter (DPF) vangt de tijdens verbranding roetdeeltjes op. Het kan passief of actief worden geregenereerd. De DPF-oplossing zorgt voor een lager brandstofverbruik en een betere reactie en hogere prestatie van de motor.

SCR = Selectieve katalytische reductie
Selectieve katalytische reductie (SCR) is een proces waarbij Ad-blue vloeistof (DEF Diesel Exhaust Fluid) wordt gebruikt als middel om met een chemische reactie de stikstofoxiden om te zetten naar water. De DEF wordt in het systeem ingespoten waar het zich vermengt met de uitlaatgassen en de chemische reactie plaats vind in de SCR katalysator. Perkins heeft systemen ontwikkeld om het benodigde DEF-verbruik te beperken. het is een zeer effectieve manier om stikstofoxiden te verminderen.

Ammoniak oxidatiekatalysator
De meeste SCR-systemen zijn uitgerust met een ammoniak-oxidatiekatalysator (ook wel AMOX of clean-up / slip-katalysator genoemd) om ervoor te zorgen dat overtollige ammoniak de uitlaat niet verlaat.

Serie turbo's
Een aantal van onze Perkins motoren zijn uitgevoerd met een dubbele turbo, dit houdt in dat er twee turbo’s in lijn zijn geplaatst. Dit geeft een hoger motorvermogen met een kleinere cilinderinhoud. Het betekent dat u uw motor kunt verkleinen om een verbeterde efficiëntie en verminderde uitstoot te bereiken.

Uitlaatgasrecirculatie
Uitlaatgasrecirculatie ook wel bekend als EGR wordt gebruikt om de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) te verminderen. Een deel van de uitlaatgassen die uit de motor komen worden terug de verbrandingsruimte ingevoerd. Dit verlaagt de verbrandingstemperatuur door de verlaging van zuurstof en vermindert daardoor de hoeveelheid gevormde stikstofoxiden.

Common-rail brandstofsystemen onder hoge druk
Common-rail brandstofsystemen verbeteren de motorprestaties door een efficiëntere verbranding. Door een stabiele inspuiting maar ook de mogelijkheid om gefaseerd in te spuiten wordt er efficiënter omgegaan met de brandstof en meer energie uit een liter brandstof gehaald. Dit resulteert in meer vermogen een mindering van het motor geluid en wordt er minder stikstofoxide geproduceerd.

   
         
         
         
             
    Volg ons

Linkedin        Facebook

  Kom in contact met ons

Koninklijke van Twist
Keerweer 62
3316 KA Dordrecht

CONTACT ONS 

KVK: 23022060

IBAN: NL98INGB0664086446
   
             
    © Koninklijke van Twist - Perkins Nederland                    Disclaimer                    Privacy                    Algemene voorwaarden